UWAGI DLA NAUCZYCIELA

Projekt ma charakter interdyscyplinarny i zespołowy. Realizowany może być w ramach ścieżki czytelniczo - medialnej, podczas lekcji bibliotecznych, w trakcie różnych działań poza zajęciami i w czasie wolnym uczniów.

Uczeń, w ramach projektu, przygotowywany prezentacji zarówno swych osiągnięć, jak i krajów partnerskich. Projekt przygotowuje uczniów do stosowania technologii informacyjnej w ich pracy własnej.

Podczas pracy uczniów nad projektem nauczyciel powinien skupić się na udzielaniu im pomocy w dotarciu do źródeł informacji czy interpretacji. Należy uważać, by ingerencja w działania uczniów była minimalna, aby mieli oni poczucie samodzielnie wykonanego dzieła. Projekt stwarza uczniom warunki do korzystania nie tylko z Internetu, ale także z innych źródeł informacji.

WebQuest, czyli metoda projektu w oparciu o Internet, uczy nie tylko ukierunkowanego poszukiwania informacji, ale również ich przetwarzania, pozwala na doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów, krytycznego i twórczego myślenia, współpracy w zespole. Metoda WebQuest sprzyja zatem realizacji zadań edukacji czytelniczej i medialnej - wykorzystuje bogactwo wirtualnej przestrzeni, kształci sprawność przetwarzania i oceny informacji, ułatwia tworzenie zestawień ze zgromadzonych źródeł, doskonali umiejętność prezentacji i krytycznego spojrzenia, świadomość sposobu powstawania informacji i ich funkcji.

Nauczycieli zainteresowanych metodą WebQuest zapraszam na stronę: http://www.intereol.net/webquest_info.php?action=metoda

Pokaźny zasób WebQuest'ów w języku angielskim odnajdziemy pod adresem http://webquest.org/ , natomiast przykładowe WebQuest'y w języku polskim pod adresami: http://www.intereol.net/webquest_prezentacje.php  oraz http://www.webquest.wombb.edu.pl/ .